17 °C Antwerpen, BE
donderdag 19 september 2024
17 °C Antwerpen, BE
donderdag 19 september 2024

Máxima zorgt voor echte hype: “dit is echt niet goedkoop”

Máxima zorgt voor echte hype: “dit is echt niet goedkoop”

RVD - Koning Willem-Alexander

Het lijkt er alsmaar meer op de Videoland-serie over koningin Máxima voor een echte hype rond onze Oranjes gezorgd. De cijfers in Nederland waren al goed, maar ook internationaal slaat de tv-reeks aan…

De Videoland-serie over koningin Máxima blijkt wereldwijd een enorm succes te zijn. Nu al wordt er gesproken van een ongezien succes. “Dit hebben we nog nooit meegemaakt…” En dan komt er opvallend nieuws naar buiten…

‘Máxima’ waarin de jonge jaren van onze koningin belicht worden blijkt een echte hype te zijn geworden. Reeds toen ‘Máxima’ in wereldpremière werd getoond op het internationale reeksenfestival Canneseries werd de tv-serie overladen met lof. De internationale interesse is ook bijzonder groot te zijn…

Zo werd ‘Máxima’ reeds aan 27 landen verkocht waardoor de serie ook internationaal volledig lijkt door te breken. Waar ter wereld kan naar de tv-serie gekeken worden?

Uiteraard kochten Argentinië, als moederland van Máxima, en Duitsland en België, als onze naaste buurlanden, de serie aan. Maar ook landen als Letland, Kroatië en Hongkong verwierven de rechten. De makers komen met een duidelijke reactie…

“Het is onze strategie om steeds meer series en formats te verkopen, maar zoiets hebben we bij Videoland nog niet eerder meegemaakt”, geeft RTL-contentdirecteur Peter van Der Vorst toe aan de desk van ‘RTL Boulevard’. Eén ding is duidelijk…

“Ik ben heel trots op hoe de serie gemaakt is. Het is geen goedkope serie, maar dat zie je er ook aan af”, benadrukt Van Der Vorst. De serie heeft ook een erg internationale insteek…

“Máxima moet haar weg vinden in een nieuw land en in een nieuwe cultuur”, verduidelijkt producent Rachel van Bommel. “We vertellen het verhaal vanuit haar perspectief en dat maakt het heel persoonlijk.” Al zitten er ook kleine details in voor elk doelpubliek…

“De serie ging in première op het Canneseries-festival. Daar zat een heel internationaal gezelschap in de zaal en ik merkte toen dat er op verschillende momenten werd gelachen.” En niet om dezelfde stukjes, verduidelijkt Rachel van Bommel…

“De Nederlanders lachten om de scène met de stroopwafels, de Spanjaarden om het stukje over prins Felipe. Er zit voor elk publiek dus iets in”, verduidelijkt Rachel van Bommel bij RTL Boulevard waarom ‘Máxima’ ook internationaal kan aanslaan.

Nog voor de serie in première ging werd ook al bekend gemaakt dat er sowieso een tweede seizoen zal komen waarin het verhaal van Willem-Alexander en Máxima verder gaat. Wordt ‘Máxima’ de Nederlandse versie van ‘The Crown’? Eén ding is duidelijk…

Nu de populariteit van onze Oranjes in eigen land tanende is, kan dergelijke hype onze koninklijke familie zeker een boost geven. 

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van Royalty247.nl

Royalty 24/7 NL